Stavba Cityringen je největším stavebním projektem v Kodani od dob krále Kristiana IV. (král Dánska a Norska v letech 1596 až 1648), který nechal vystavět Christianshavn, umělý ostrov v oblasti mezi původním městem a ostrovem Amager.
Cityringen je kompletně novým úsekem metra, okružní trasou budovanou v samotném centru dánské metropole. Dílo sestává ze 17 nových podzemních stanic navržených a realizovaných v průměrné hloubce 22 metrů pod povrchem, celková délka tunelů, které jsou raženy za pomoci 4 tunelovacích strojů TBM (tunnel boring machine), bude činit přibližně 30 km (každý směr 15 km). Na vystrojení tunelových trub se použije 125 tisíc prefabrikovaných železobetonových segmentů dovážených z Německa, v rámci mezinárodního projektu vedeného italským generálním dodavatelem bude dále zabudováno kolem 550 tisíc tun betonu a 100 tisíc tun oceli. Dokončení projektu a uvedení do provozu je plánováno na rok 2018.
Jak ražené tunely, tak stanice se nachází pod hladinou spodní vody, konstrukce tedy musí být spolehlivě izolovány proti tlakové vodě. Izolaci tunelových trub zajistí vlastní prefabrikované segmenty s těsněnými spárami, podzemní stanice budou izolovány povlakovou fóliovou izolací. Izolační fólie z termoplastických polyolefinů (TPO), tloušťky 3,2 mm včetně signální vrstvy, je navíc doplněna systémem s dodatečnou možností injektáže, dělicí pásy proto rozdělují izolované plochy na dílčí sektory.
Jelikož podkladní konstrukce nejsou hladké (většinou se jedná o stříkaný beton), fólii je třeba účinně chránit proti poškození jak v průběhu realizace, tak po celou dobu návrhové životnosti díla. Ochrannou funkci zajistí netkaná geotextilie českého výrobce JUTA a.s., vyrobená z polypropylenových staplových vláken, certifikovaná dle německých předpisů pro tunelové stavby, geoNETEX ZTV/RIL o plošné hmotnosti 1000 g/m .